söndag 14 februari 2010

TV Adverteasing



Mången äro vi som fördömt men också roats av när Ryan Sheckler sitter i internationellt täckande reklaminslag och pratar om sin svåra uppväxt med tonårsacne i Proactive-reklamen

Skateboard är ju som bekant stort och den amerikanska marknaden har ju översvämmats genom åren med diverse brädfantaster som leendes håller upp allt från läskedrycker till mjällschampo. Men hur ser det ut på vår egen kontinent? Genom åren har det dykt upp flertalet bekanta ansikten i olika kommersiella sammanhang.

Vem vandrade inte genom tunnelbanan en kall vinter och förundrades över Kanal 5:s senaste ansikte utåt? Det spekulerades vilt huruvida Mika Edin skulle åka jorden runt, vara programledare eller bara bli brutalt behandlad av ett gäng burdusa barbarer på bästa sändningstid?



En partyglad Mark Pulman visade att promiskuöst leverne i den grekiska ö-världen lika väl kunde sluta i Hepatit C snarare än långlivade romanser i civilisations födelseort.





Se hela filmen

Martin Karlsson tog sig tid mellan krogrundorna att för bidra till en nyktrare idrottsverksamhet tillsammans med Lasse Lagerbäck.



Filmen

Plötsligt hände det för Hazze Lindgren som kanske inte fick 25 lök i månaden i 25 år men säkert en liten slant extra av vårt eget svenska spelmonopol.



Ryktena spreds som en löpeld om att Ricky Sandström spökskatade för Mr Jim i Canonreklamen. Det tisslades och tasslades även att det var Andreas Engelkes med och nu när jag tänker på det idag, är jag lite osäker på vem det egentligen var. Men 360 klickflippen satt i en av versionerna i alla fall. Känn er fria att bekräfta eller dementera uppgifterna. Fantastiskt tidsenlig World Industries skate och bakvänd keps med.



Jag letade även förgives efter Mange Gyllenbergs legendariska TT-reklam. Min research visade sig dock tyvärr otillräcklig då jag varken fann bild- eller filmbevis men om någon har den så kan jag uppdatera.



Undrar om det är någon jag har glömt?

5 kommentarer:

Petey Carcass sa...

Sluta spela prestigelös - du vill bara att någon ska påpeka att Herr Simon Stenborg kom, syntes och dömdes under aliaset Loka-Mannen.

Kulturfascisten sa...

Förstår inte vad du pratar om? Men jo, vissa alternativ kan ha utelämnats av hänsyn till vissa förhållanden.

The Dipkid sa...

Härligt o ha fascistmångisen tillbaks!
Dock hoppas den här knarkaren på en designupdate snarast. Herr Kultur & hans ord kanske aldrig har handlat om yta, men jag får frispel när bordern ligger helt fel under headern bilden.

Erik Abrahamsson sa...

Har för mig att altay sagesen va med i en Sprite reklam? sprängs direkt han går ut ur en butik?

Erik Abrahamsson sa...

just ja, sen har vi inte glömt div burger king reklamer och en apoteket reklam?